Minggu Yang Malang..

Eiii...apalah nk jadi...memang lah minggu lepas minggu yang x best uk aku...!!!
Start dari Sabtu 11.07.2009, kenduri kat rumah mak aku kat Segamat sampailah semalam.. (Ahad 19.07.2009..) Heeii...sengal tul!!
Memula sekali, tangan aku luka masa kemas balik pinggan mangkuk & besen2 mak dalam store sebab kena tingkat2 besi tu... lepas tu masa masak sambal kacang, masa tgh menggelegak tu terpercik kat tangan sebelah lagi..huduh!!!
Pastu bila balik BP plak, demam + selsema + batuk!!! Tak boleh aku berpoya2 cam selalu.. Sesia je amik cuti sampai Selasa....!!! Kesian Yang drive malam tu x de teman borak..(walaupun mmg selalu aku tido sepanjang perjalanan hahahhahahaa!!!) Nasib baik gak sampai KL mak aku ada sini..merasa lah lagi belaian dan jagaan mak yang sempurna bila anaknya demam...Sonot sgt..!!!(Yang jaga pon best jugak!)
Mak sebenarnya nak balik Rabu sebab Bapak pon demam kat kg tu, tapi Bapak mengalah sebab aku demam Mak stay lagi sampai Khamis..(Huhuhuhuuuu... tengkiu BAPAK!) Rabu malam tu Mak belanja makan.. sebelum keluar tu aku jatuh kat depan bilik air... Elok2 nak reda demam aku, malam tu jadi sakit badan pulak. Ni kira jadi package sakit paling best.. Demam+selsema+batuk dengan kahak yang banyak + sakit badan... cukup lah.. Malam tu aku baring depan tv sambil Mak tolong urut badan aku... terharu sangat sampai nangis.. (heheheeee...nasib baik mak x tau..)
Khamis mak balik tghhari..sedey lah jugok...tapi dia pon ada laki yang demam di kampung..Walaupun adik ipar aku yang baik hati di kampung ada jaga bapak aku, tapi bapak aku nk gak bini yang jaga bila demam ni..heheheheee...Maka ku relakan lah..huhuhuu...
Jumaat dengan semangat waja aku masok opis..keje atas meja melambak..dgn pesanan2 yag ada, aku dh penin dah..sekali tu kena plak ikut misi membongkar file lama..apalagi, habuk2 yang ada tu hinggap kat aku..jadilah balik batuk aku... balik ptg tu terus demam lagik... terpaksalah memulakan semula pertemuan dengan Pn. Doctor...rimas!!!! Dada sempit, saluran nafas tersumbat, bernafas pon bunyi cam keldai...heheheheeee... hamlau!
Dan paling hampeh semalam bila aku baru je keluarkan duit sekali Yang aku yang "TERSAYANG" lupa nk cabut noozle lps isi minyak... Dengan lagak macho masuk keta tekan minyak... Hah kau....tercabut sekali noozle n salur dia dr pam minyak tu...terbang lagi RM200.00!!!! nasib baik ada Cik Anol a.k.a Totok yang baik hati menyumbangkan seratus hengget kepada kami...ngee...:)..

Malang kan nasib aku minggu ni...
Maka dengan itu aku doa semoga hikmah disebalik semua kemalangan aku pada minggu ni adalah sesuatu yang sangat manis.. eg : aku pegnen ker...ngee..nge... (AMIN!!!!)(cepat korang..tlg AMIN kan sekali..)

Well, tengkiu beri much untuk suami tersayang kerana SABAR sangat menjaga diriku yang banyak kerenah waktu demam ni.. Maklumlah kan, bila susah nk nafas ni rasa rimas boleh menyumbang kepada marah..heheheheeee.... Trimas x terhingga buat mak ku yang rock.. (nanti org up kn lg elaun mak ...kalau ada lebey..heheheheheeee)..Credit gak lah buat Totok n Mak Eton. Mak eton ni sbb dia belikan Anti Anne.. huhuhuuu..

Maka dengan itu doakan lah aku sembuh supaya aku dapat jalani kehidupan seperti biasa dan riang seperti sediakala..(x syok weh usik orang kat opis kalau batuk2 nih..baru nk ckp terbatuk...) Dan semoga andaian doc bahawa aku ada bronchitis itu tidak benar sama sekali.. AMIN..

Comments

Popular Posts