SYUKUR ITU PERLU

Tahun lepas awal tahun ada denggi.. Tahun ni awal tahun ada org baru dan diikuti dengan siri ketidak sihatan.. hehehehehe

Masih bersyukur tapi terasa penatnya..betapa umur dah meningkat. Bersyukur juga sebab sampai umur 37 tahun ni masih bernafas. Nikmat yang tak terkata....

Macam yang dah aku post sebelum ni.. dua hero aku tumbang.. abam tancum dah makin ok..selera dah ada..bengkak mulut dah surut... tapi En., Shuben ni makin teruk plak...ingatkan demam sehari tu je..rupanya melarat.. Tapi kan sakit tu hapus dosa kecik... bertabah lah ye En. Shuben.

Dugaan lagi Allah nak bagi..kereta rosak..dok di bengkel nun... Entah bila boleh siapnya sebab spare part kena order. Apa yang rosak ?? usah lah tanya aku..memang aku tak tau... hehehehehe..Kesian la En. Shuben naik motor ke klinik masa demam....

Sebab tu lah sabtu lepas aku gigih balik kg hantar abam tancum pada embah lanang dan embah wedok nya.. hehehehe... sekarang musim hujan, kalau dia dok di sini cuti sekolah ni kesian kalau kena hujan masa nak hntar dan amik kat rumah pengasuh...

Well, bukan itu yang aku nak cerita.. 

Nak balik kampung tu kami naik bas aje sebab kereta tak dok kan.. Jd Sabtu tu pergi lah TBS.. MasyaAllah..!!! Macam lautan manusia dlm TBS tu.. yang beratur beli tiket pon dah berpusing2 line nya... Ramai sungguh manusia..

Yang tu aku tak kisah lagi sebab tiket kami beli online.. yang aku heran manusia yang banyak2 kat situ adalah Bangla, Indon, Myanmar... ramai gila!!!! Setahu aku yang tengah cuti budak sekolah.. bukan cuti hari pekerja... mana diorg pergi ni ..bercuti jugak ka???

Sampai abam tancum pon sound pening bau "tengik".. Hahahaha...(ala..tetba rindu dengan dia... (TT) )

Again...bukan itu main cerita aku....

Entah lah apa yang aku nak cerita sebenarnya.. hahahhahaaa

Sebenarnya rasa syukur melihat orang tersayang masih ada dengan aku... bersyukur sebab diberi kesihatan dan sakit untuk aku beringat....bersyukur sebab dok kat Malaysia ni serba serbi mudah dan mewah... syukur sebab kongsi nikmat ni dengan orang lain..dan syukur sebab sampai sini je coretan aku.. hehehee

Signing off.. 
❤❤
#akakgojes



Comments

Popular Posts