Walimatul Urus & Aqiqah

Pheww... this couple weeks make me lembik!.. Rasa sakit badan lain macam.. macam lah aku ni mak pengantin.. Hahaaa... Mungkin sebab aku over excited untuk kenduri Alif hari tu kot.. Tapi sebenanrnya bukan buat apa pon.. Buai Alif tu pon Aunti Yasmin yang decorate ala kadar dengan belon-belon je.. simple jer... Entah lah..

Ok.. Masa malam nikah tu.. semua ok.. Pengantin pon nampak cantik..dan aku terasa sangat syahdu sebab rasa diri ku dah tua.. Isk..Isk..Isk.... Hihihih.. Dah besar dah adik2 aku ni. Yelah pengantin adalah anak no. 4 dan berumur 29thn.. aku yg no. 2 ni..?!! Logik kan aku tersyahdu?!!.. hihihii....

Pengantin laki nebes sangat uolss... Masa rehearsal akad tu suara dia slow sangat.. tok kadi punya suara je yang kuat.. tapi bila yang betul2... bukan main lagi.. nasib x berdengung je.. Hihii.. Alhamdulillah, sekali lafaz je Nur Syafaah Solikin sah jadi isteri kepada Mohd Amin Md Ali... Amin!! Yang paling tak tahan muka Anol suka sebab dah sah jadi isteri orang and dia melompat... Rugi aku tak pegang hp masa tu.. Haih...

But guys, aku rasa kenduri ni happening juga.. Cuma Affy je takde.. :(.. What to do kan?!! Masa time khatam Quran dan berendoi keadaan adalah agak kecoh sebab kumpulan ngaji & marhaban datang lambat.. Then, pengantin pon dah bengang2 dan siap lambat juga... Tapi nasib baik lepas dah start semua jalan smoothly.. Sampailah kepada upacara membotakkan kepala anak aku-dia nangis macam kena dera-potong kek-sambut besday Aina.. (sepupu aku).. lancar lepas tu...

Alhamdulillah, cuaca juga elok, orang datang x putus, dan makanan pon cukup.. BTW, makanan adalah sedap.. bukan nak puji makanan di kenduri sendiri tapi catering ni memang superb lah makanannya.. catering dari Batu Pahat.. air2 dia pon yummy! Aku makan pukul 4.30 ptg.. Masa tu baru rasa lapar.. Lapar aku hilang masa Alif nangis masa kepala dia dibotakkan..

Sabtu lepas, selesai dah kenduri sebelah lelaki.. lega.. selesai dah hal2 kenduri ni..Alhamdulillah!.. Ok lah, guys..nanti aku upload pic2 ok.. Aku belum sempat tengok gambar2 yang En. Suami amik masa kenduri-kendara tu... Pada yang tag kat FB tu tima kasih lah no.... tunggu ok aku upload pic nanti..

*p/s : x larat nak duduk lama type entry sebab pinggang sakit + badan juga sakit... 

Comments

Popular Posts