Kawan & Sahabat

Akak tau, tak semua orang suka kita.. akak pon tau ada orang yang pura-pura je suka kita, ada orang yang biasa-biasa saja dan bertuahnya bila ada yang betul-betul suka dan ikhlas dengan kita.

Dulu akak memang selalu salahkan orang-orang yang tak berapa suka akak ni. Tapi semakin meningkat usia akak sedar orang-orang yang tak suka kita ni mungkin sebab kita sendiri.. Yelah mana tau kata-kata kita atau perbuatan kita menyakiti hati mereka atau annoyed diorang..kan???

Betul semua orang tak lepas dari buat kesilapan, tapi bagusnya jika sedar tentang kesilapan itu dan baiki diri. Ni akak tak kata orang lain...akak ckp pasal diri sendiri..

Ada orang memang disukai ramai.. ada orang memang x de kawan. mcm akak lah.. hehehehee.. Bila kita ada kawan baik, ada plak orang yang jeles.

manusia sering tak puas hati kan.. harap2 akak x tergolong dalam orang yang selalu x cukup...orang yang selalu iri. Minta lah dijauhkan...

Dan akak harap, kawan2 yang ada sentiasa tegur kesilapan akak dan doakan akak istiqamah memperbaiki diri dan jadi hamba Allah yang lebih baik..

Buat kawan2 yang sentiasa ikhlas dengan akak..terima kasih..semoga jalinan persahabatan ini berkekalan ye.. Sayang korang...

Ok.. nak gi cari geng belajar tafsir quran kat semejid..

Babai.

Love;

Akak Gojes.

Comments

Popular Posts