MUHASABAH

Wohooo.. hari ni MOnday Blues... malas sangat nak mengadap file dan kerja2 yang melambak. Aku lapangkan sedikit masa dan rasa malas aku tu untuk meng-update blog aku ni.. Sawang dah nampak dah kak oii..

Kata mak. musibah tak terduga yang menimpa kita tu adalah ujian dan testing dari Allah untuk kita. Mungkin sebab kita lupa pada Dia dan Dia rindu nak dengar hambanya berdoa dan merayu penuh pengharapan padanya... *Telan ayaq liuq jap* Terasa aku.. Mungkin ye, betul aku ter-lagha sekjeap dua tiga menjak ni.. hehehehehee..

Walaupun aku bukan lah wanita lindungan kaabah adanya, tapi aku pastikan aku cukup tunaikan kewajipan aku 5 kali sujud pada Dia. Masih cuba sampai sekarang. yelah..sekarang dah kena jadi role model.. (nak jadi model dah tak boleh..kikikikiii)..

Ahmad Alif tu Allah bagi kat aku dengan tanggungjawab yang sangat berat... baru aku tau.. dulu kerjanya nak melawan mak je..(*aku memang nakal pon dulu.sebab tu aku bijak.. sel-sel otak bersambung lah katakan** :)

Nak didik dia yang ada sikap keras kepala aku, degil macam En, Suami, pemarah macam aku, sweet cam En. Suami, comel cam aku, kurang sabar cam aku.. (heheheee.. byk negatif aku sampai kat dia ni.. ) bukan senang.. Nak tunjuk kebaikan kita tanpa dia tiru bad habit kita kan..  Jadi sementelah umur aku meningkat ni, aku juga berusaha mendidik diri aku jadi lebih baik untuk jadi contoh terbaik buat Ahmad Alif..

Its #momazing bila Ahmad Alif dapat rasa kesedihan aku.. dapat rasa kemarahan aku... Dia akan datang tanya penuh concern sambil pegang kedua-dua pipi aku... Bila aku rasa sebak sebab perlakuan dia tu dia cium aku.. Weyh.. ni bukan drama ok..kenyataan... !!!kadang2 terpikir aku cam tu ke dulu kat mak aku... ?! Bila aku tanya mak, mak jeling je kat aku.. tau dah kan jawapannya... hehehe

Berbalik kepada bab telan ayaq liuq tadi, aku cuba untuk kembali kepada alam nyata supaya ke-lagha-an aku tu tak berpanjangan dan berusaha jadi hamba-Nya yang taat.. memang susah lah kan.. tapi kena lah cuba.. nak dapat jannah bukansenang ye dak?

Eeh.. dah jadi islamic version plak entry aku kali ni.. tapi ok jugak kan jadi pengajaran kita bersama... Korang doakan untuk aku yer.. dan aku doakan korang jugak ..supaya kita sama-sama jadi lindungan kaabah.. auwww!! hehehe dan semoga kita bukan dari golongan hamba Allah yang selalu alpa dan lupa..

#momazing = mom + amazing.. hehehe aku belaja kat tv rasanya...


So true kan.. mari kita bergantung hanya pada yang satu..

Comments

Popular Posts