Pending POst....

Akhirnya dapat jugak peluang lagi nk buat sesi luahan perasan syok sendiri dalam blog ni.. Dari naik cuti raya hari tu , x menyempat nak buat. Semalam pon baru dapat upload gambar-gambar yang sepatutnya dah lama di upload.. Setengahnya tu dah basi sebab orang lain yang sekali amik gambar waktu kejadian2 berlaku dah uploada lama dah..... Nak buat camne kan, dah x sempat..

Luahan pertama :- ialah tentang rumah aku ni...

1. Cerita pasal langsir memang x abis lagi. Akhirnya beraya dengan langsir tu jugak. Masa open house aku hari tu mak dah siap tanya aku bila nak pulang langsir dia tu ? (Langsir yang ada skang ni lah...) Baik punya soklan mak aku kan...? Nasib baik lah aku pon pandai jawab soklan dia tuh... dan akhirnya dia setuju untuk lanjutkan tempoph pinjaman..(semestinya tanpa interest.. heheheheheh)

2.siling rumah yang berlobang tuh, ntah bila nk bertutup... Sepatutnya masa raya dah siap pasang yang baru... Tapi kerana salah faham tuan rumah dengan orang yg pasang tu, teruslah berlobang siling aku tuh... Dah bagitau banyak kali, dah diingatkan, pon x beres2 jugak.... Bukan la aku tak paham pasal kesibukan tuan rumah tu, tapi tuan rumah kenalah amik tau jugak keselesaan penyewa ni kan... Tak kan ah nak biarkan aje berlubang siling tu.. Hari2 sampah masuk! Masa open hse tu semua nmpak lah siling yg bolong tuh...!!!

3. Perhiasan dan perkakas dalam rumah pon satu hal... Aku ni sebenarnya teringin nak makeover ruang tamu tu. Tapi x de geng nak buat... Melet dah lah busy dengan aktiviti nya, En. Suami plak asik lah kata "nanti lah...." , "ok dah lah ni susunan nya..." meluat..!!  Kalau lah mak ada, mesti seronok.. Bukan lah nak yang stylish sgt.. Tapi sedap mata nak pandang.. Suasana selesa dan menyenagkan sesuai untuk tenangkan kepala otak yang semak lepas balik keje... Kalau ada ruang tamu yang cozy, barulah best... Bukan kena kuarkan budget byk pon... harap2 Abg Zack boleh buat kan free uk aku.ahaks! Boleh ker?hehehheeee

4. Pasu bunga satu lagi hal.. daun kunyit yg mak bawakkan tu sampai dh mati hidup balik, pon x berpasu lagi.. hehehehehe.. Daun2 yg mak bagi tu pon camtulah jugak... Aku suka bunag dgn daun2 hijau ni tp tgn aku x sesuai uk semua tu.. Bayangkan melet rendam daun sup n daun bawang dalam botol ada ir, boleh jadi segar bugar n gemuk2.. tp aku.. letak pagi ni ptg dah mampos! So, jgn haraplh rumah aku ada pokok bunga.. Kalau ada pon mungkin nanti adalah Melet yang punya.... SO, mak, lepas ni x payah lah bg lagi.. nanti mesti mak akan bebel panjang sebab bunag yg dia bagi mati.....

Luahan kedua : pasal opis..

1. Apalgi benda2 yg boleh diceritakan kalau tajuk nya ialah OPIS.. mestilah tentang kerja yang x habis2... Dari naik cuti, sampai habis cuti, sampai nk raya Deepavali dah ni.. Cam tu jugak... Overload dah ni.. Doktor pon kata tension aku dtg dari tempat keje.. Sebab migrain aku dtg balik... dan skang ni aku adalah suka mkn.. Ye ah bila kepala aku berat aku akan makan... Actually aku bukan pemakan, tapi bila runsing, habit mkn benda yang bukan2 tu dtg.... Serem!!!

2. Selain dari kerja yang tak habis2, cerita yang paling best uk digosipkan di ofis skang ni ialah "STAFF QUIT". hehehe..ramai2 yg berura2 untuk berhenti kerja.. Dan pada minggu lepas, (Kalau x silap lah..) sorang LA dh pun dengan resminya tender surat memberhentikan diri sendiri... hehehhee.. Alasan berhenti adalah kerana nak sambung belajar.. Tapi alasan sebenarnya adalah kerana x tahan dengan orng yang kurang hajar.. Yang tak x tau menghargai penat lelah kerja dia kat sini.. Agaknya lah.. Kalau aku aku confirm jawpaan aku itu paling tepat... lagipon banyak dah kejadian depan mata aku yang membuatkan aku mengeluarkan fakta itu...

3. Makin dekat hujung tahun ni, makin kecoh lah staff kat ofis kau yang memang cam mulut murai cerita pasal bonus and naik gaji... Persidangan depa ni lebih kecoh n teruk dari persidangan umno dan juga pembentangan budget 2011... Depa pon dok kira ikjut bajet.... Tapi bos aku... cut budget!!!! HAhahahahahaaaaaa..... Kira oklah kan.. berjimat cermat .. hahahaha (Ketawa ku dalam tangisan!!!) Tapi kan raya tu dah dapat bonus... So, tinggal tengok samada gaji naik or...... Well...... *sigh*

Luahan ketiga aku : perseketiran aku...


1. Orang sekeliling... Ada yang menyenangkan tapi lebih banyak yang menyakitkan hati aku... Dugaan berjiran dan berkawan kan..Tapi aku pelik, napa lah x sudah2 orang suka bergaduh? Letih nak menengok kan dan melayan... Dah tu x pasal2, kita terlibat sama...Masak dowh!


2. Aura pon penting jugak... perseketiran kita ni penting sbb kalau keliling kita bagus, kita akan dpt aura yang bagus je hari2. tapai kalau x bagus, malap lah hari2 kita... Sentiasa x de semnagat dan akan jadi malas cam ular sawa melengkau lepas mkn... Hish, selisih malaikat 44..!!! Nauzubillah...

Luahan seterusnya : Twilight...

Aku x puas hati tengok Bella kecewakan Jacob, kalau nak kawan je jangan mainkan perasaan Jacob...!! Aku marah betul.. Sebenarnya kalau dia jadi wolf girl lagibagus.. Dia tak kan buat bapak jadi sedih sbb dia x brtukar opn, Dia tetap manusia.. Edward lembik!!! Menci lak aku tengok Edward!
(heheheheee...saja jer... emosi plak tengok new moon saga malam tadi ..tengok sengsorang plak tuh!!!)

Dan seterusnya aku nak meluahkan yang aku lega bila baca kat FCB reunion pospon..... Yeay!!! Kalau x mesti aku kena gi sengsorang sebab En. Suami kerja di Sabah dr 23.10.2010 - 06.11.2010... isk..isk...!! Kalau dah pospon jadi boleh bergumbira !!! Yeay!!!

Comments

  1. lor, luahan twilight pun masuk sekali? haha..
    aku dh give up dh ngn twilight lepas tgk eclipse. nyampah ngn bella. baik tgk the vampire diaries jek. sekurang-kurangnya bleh cuci mata tgk damon. haha. ok, terlebih sudah.. :P

    ala emi, bebaru pindah rumah memang macam2 hal la. tp lelama insya Allah ok la nnt..

    ReplyDelete
  2. jar.. tu lah aku pon agak menyampah tengok bella.. vampire diaries follow jugak... tp cenggitu jelah. yeah.. damon mmg klass.. tp aku rasa aku suka jacob lagilah.. sbb dia macho.. bukan cam edward... eclips aku x tengok lg...kalau dlm sag tu pon aku dh menyampah tgok bella.. apa lg dlm eclips.. tp kena tgok jugak demi jacob...!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts