MASUK MALING

Maling tu apa?! Nak tau baca sampai habis...

Hari ni aku masuk kerja dapat berita.. Adik call bagitau cash, handphone dan tab dia dan wifenya hilang..

Malam semalam kami semua keluar bawak Tancum main motor kat dataran.. Kebetulan anak angkat mak yang tenggelam timbul tu datang rumah aku.. So kami bawak lah dia minum2 kat luar sambil bawak Tancum makan angin malam.. kekeke

Masa balik semua benda ada lagi. Pagi tadi masa adik nak pergi kerja dah tak de. Yang pelik pintu semua kunci dan rumah tak bersepah.

Maka adik dan En. Suami pergi buat laporan polis sebab En. Suami start syak yang maling sudah masuk rumah kami, Surprisingly,, polis bagitau  ada rumah sederet dengan rumah aku pon kena juga. Dan yang lebih buat aku terkejut, polis bagitau kebanyakan gril rumah kat kawasan aku tu boleh dibuka dengan kunci yang sama..

Apakah?!!! Biar betik!!! tak selamat lah kiranya kawasan rumah aku tu..  

Dah tau keadaan x berapa ok kat situ polis pon malas buat rondaan..apalah!! Nak post kat fb kompem kang ramai x puas hati nak2 bini polis.. heheheheh... Adoiyai... Semoga Allah melindungi aku dan keluarga ku.. Malaysia dah kurang selamat ek..

*Dah tau maling tu apa...ok.


Babai..


Comments

Popular Posts