EN. DIN plumbing.. hihihihihiii

Yeay....cuti panjang.. heheheee... Kenapa? Sebab sambung cuti hari Isnin lah.. ye lah kan Ahad hari buruh, so otometik isnin cutilah kan....

Plan aku dan En. Suami nak teman abang aku pegi tengok anaknya di Kemaman. So hari ni sementara abang aku sampai KL, aku ngan En. Suami telah merancang untuk mensucikan rumah.. heheheeee.. Kenapa mensucikan? Sebab rumah ni dah bau kucing satu rumah.. Hahahaaaa... Sejak Ngongok.. (oh ye, Ngongok adalah kucing adik aku.. ) jadi penghuni dalam rumah ni, dah sempit sikit rumah aku.. Pastu dia dah beranak pinak skang ni.. jadi lagi sempitlah rumah aku.

Sejak anak-anak dia dah besar ni, dah celik, dah pandai panjat-panjat cam monyet, cage yang besar tu dah di bawa masuk ke dalam rumah sebab kalau letak kat luar kucing-kucing jiran suka datang nak tengok anak-anak Ngongok yang comel2 tuh... hehehehe.. Of coz lah Ngongok selalu nak naik hangin sebab bukan datang nak tengok je, ada yang tunjuk samseng kacau2 anak dia...

Ok, bukan tu entry aku kali ni.. Yang aku nak citer ialah aktiviti yang dah En. Suami lakukan hari nih.. Malam semalam sebelum tidor, dia dah berkira-kira. membuat senarai barang-barang yang nak diganti.. Almaklumlah nak mensucikan rumah ni, sekali lah dengan mencantikkan rumah... Lepas siap dia buat senarai, dia beritahu ku apa yang dia nak buat esok. Aku iye kan ajelah...

Pagi tadi, aku bangun tido, aku tengok gelap jer, so mungkin masih sangat awal lah kan.. tapi aku pelik jugak lah sebab aku tak dengar alarm telefon aku.. Alarm telefon En. Suami memang tak kan dengar di hari cuti sebab dia akan off kan semua jenis bunyi ... (TERUK!!) .. Aku pon pelik jugak kenapa aku tak dengar2 azan.. aku pun bukak lah lampu cari telefon aku... Sambil2 tu toleh kat jam.. Ya Allah, dah pukul 8 lebih rupanya... kat luar plak hujan lebat.. patutlah golap.. heheheheee...

Apalagi terus aku kejut En. Suami.... Subuh godzilla lah dia.. hahahahahaaa... Nasib baik aku tengah HOLIDAY.... heheheheee... Dah kejut dia tuh aku pon siap2 lah nak buat sarapan sebab teringat benda-benda yang nak dibuat dek En. Suami tu.. banyak kan list dia semalam, jadi aku pon ingat nak buat sarapan sedap2 lah supaya dia ada banyak tenaga nak melaksanakan semua yang dia rancang nak buat.

Tapi sudahnya sarapan sedap tu ialah segelas air milo untuk aku sorang jer.. En. Suami aku tido balik sampai pukul 11... Hampeh!! Bila dia dah bangun tu, dia tetiba ajak aku makan tengah hari kat luar. Aku follow je lah kan sebab selamat aku x yah masak.. hehehehe..

Lepas makan tu, kitorang gi lah cari barang-barang yang diperlukan.. Nak tau barang apa? Kepala paip... Pelik tak, kalau sampai 3 kepala paip kat rumah yang nak ditukar? Haish... Kopak!.. Nasib baik lah jugak, En. Suami ni mahir jugak buat2 pre-plumbing.. hehehheee... yang mudah2 tu dia boleh buat lah.... Tak payahlah panggil plumber...

So dah ada barang-barang tu, dia pon mulalah ganti kepala paip yang rosak tu... yang kat dapur satu-berjaya di tukar... yang satu kat depan rumah- berjaya juga di ganti, siap basuh keta bagai.... yang last tu kat bilik air kitorang, kepala paip yang kat sinki... Masa dia tengah ganti tu aku tengah layan citer Korea.. syiok dowh!!! Ada jugak lah terdengar bunyi2 pelik .. tapi aku biarkan je sebab malas nak tengok2 .... masa aku tengah layan citer tu sekali aku terasa nak terkucil, aku pon gilah kan..

Rasa nak menjerit aku bila masuk dalam toilet sebab nya sinki bilik air tu dah terlangkup ke bawah... Apa je En. Suami buat nih... Bila aku tanya dia, dia kata dia tak tau cam ne nak pasang kepala paip tu....pastu tak tau nak letak balik sinki tu cane...HAhahahahaaaa.... tergelak aku sampai terguling2... Apa lah dia nih...!!! Dah bukak tapi tak reti nak pasang balik.. Pastu buat muka BLUR yang tak boleh blah... Nasib baik dia cabut sinki tu jer, kalau semua dia cabut sebab nak ganti kepala paip yg rosak tu , tak taula apa nak jadi.. heheheee...

Tapi tak pelah sayangku, terima kasih sebab dah ganti kepala paip yang rosak tu yer... Dan telah sempat juga mensucikan rumah hari ini... Hebat tak En. Suami ni.. Siap dengan basuh baju dan sidai.. Saya rasa seperti permaisuri hari nih... Heheheheee.. *muka bahagia*

Ha, jangan kata aku relax je pulak, bahagian dapur tu aku yang kemas tau.. Cuma En. Suami lebih sikit buat kerja... Tu pun sebab dia takut aku bebel kan dia sebab bangun kul 11 hari nih.. Hahahahaha!!!! Cuma satu je yang aku tak buat lagi.. Lipat kain.. Adoiyai.... Malas betul.. 2 hari nye kain tuh... nanti lah kan.. hehehehehe...

Masa aku buat entry ni En. Suami dah siap2 nak tido.. penat kot.. Cian dia!
Ok lah.. gtg.. nak kena tukar propesen ni.. jadi TUKANG URUT.. payback time.. dia dah penat2 buat kerja rumah kenalah urut dia kan... Harap2.. mingu2 depan pon cenggini jugak lah.. minus urut dia plak waktu malam.. hahahahahahaaaa....

Comments

  1. waaaa~~~~~~~~~~~suka part BLUR..dapat bayangkan muka en janggut sejemput tu.....hahahahahaha.....bab tukar propesen tu lagi tak leh blah......apapaun HOLIDAY yer kak.....ngee~ maklumlah en janggut kan baru pulang dari TUGASAN LUAR.....enjoy!!!!

    ReplyDelete
  2. kak Indot.....kene bagi urutan Siam kalo cenggitu kat Encik Suami janggut sejemput......yang bunyik kriuuk... kriukk... tuh......pasti hebat....menjerit tahap langsuir tercekik tulang ayam kepsi (KFC) encik suamni janggut sejemput itu kompem!....huhuhuhuhuhuh~

    ReplyDelete
  3. aidah : kalau BLUR dia mmg x bleh blah kan.. actually x delah holiday sangat.. cuma tmnkan abg tengok anak dia jer...

    zetty : kalau nak sampai berbunyi.karate sudah.. hehehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

2017

TANCUM

MENCIK MERECIK!