Tragedi di Tahun Baru... (Oh Tenggiling...)

Ok.. as i mentioned before.. this post is about "the new year bad luck"... Memang hampeh.. Tak sangka tahun baru aku dan En. Suami begini.... Well, kita memang taj tahu kan apa yang akan jadi... So, pertama sekali curse you, CINA CELAKA!!!! Secondly, kesian En. Suami aku.. Dia bersedih kerana TENGGILING kesayangan dia hampir mati malam itu....

Ok, inilah dia tenggiling kesayangan En. Suami dan juga tunggangan aku ke tempat kerja...
Ini adalah kecederaan parah yang tenggiling ni dapat lepas di rempuh CINA CELAKA..

 
Ini lah kereta si CELAKA JAHANAM tu...Dahlah ni keta Honda yg lama, besi, kuat..langgar tenggiling En. Suami yang lembik tuh.....Sekali lagi CINA JAHANAM!

 
Memang memerlukan plastic surgery ... herot merot jadinya...... (Cian dia...)

 
Saat nak di bawa ke "hospital".... isk..isk..isk.....


Aku adalah sangat emosi sebab ketika dilanggar aku baru balik jumpa dentist.. Cabut gigi.. Dapat bayangkan tak betapa sakitnya?.. Dah tengah tahan sakit tu, kepala aku terhantuk dengan kuatnya kat dashboard sebab masa tu ubat aku jatuh kat kaki dan aku tengah tunduk nak ambik..
Nak tau betapa kuat CINA CELAKA tu langgar? Kereta aku terpusing 2 kali.. Tu masih lagi dalam report polis dia buat report kitorang yang langgar dia... SIALAN!! Kalau kitorang yang langgar dia, dengan kuat keta kitorang takkan jadi macam tu, dan akan terbalik... 

Kedudukan kitorang adalah nak membelok ke kanan dari junction yang boleh ke Wangsa Maju dan Jalan Genting Kelang... Dan SI BANGSAT tu jalan terus dari Jalan Genting Klang ke arah Wangsa Maju. Kalau jalan terus, yang ke kanan akan berhenti, bila yang ke kanan jalan , yang terus akan berhenti...

SI BANGSAT ni kata dalam report dia, masa tu ialah lampu hijau di jalan terus, Kepala hotak!!! Sebelum aku belok dah ada satu kereta dah belok dah dan lepas....Datang pulak dia bawak laju, hantam tenggiling kitorang.... Mangkuk ayun!!!

Lepas dah langgar tu nak buat baik plak kat aku.. Tak dapeklah...!! Dapek maki dari aku adalah....Sekali dengan budak towing pon kena... Heran betul depa ni kan, masa keta aku benti je dari berpusing tu aku dah nampak dah budak towing depan keta aku tengah cakap kat walkie talkie... Sepantas kilat diorang ni ada kat situ!!!

CINA BANGSAT tu dapat makian aku sekali lagi lepas aku dapat tau laporan palsu yang dia buat... Polis, DBKL , tunggu lah nasib korang lepas ni.. Karam Sigh Walia datang siasat.. Bila kitorang tanya tak boleh ke tengok kamera kat traffc light tu nak tau samada report cina tu betul ke tak, dia sengih2 jawab " Kamera kat situ lama dah rosak...Tak boleh buat apalah...." SIALAN! Jawab cenggitu jer kan.. dah tu sia-sia lah buat laporan polis, x de siasatan.. BINAWE!!! Patotlah ramai orang benci polis!!!

Actually bukan lah aku tak terima qada' & qadar , cuma aku geram, sebab CINA SIALAN tu .... Mentang-mentang lah En. Suami jenis yang cool, dia letak kesalahan kat laki aku plak... Mampos lah kau CINA.. Dasar merempat kat negeri orang.. Racist?!! Lantak lah...!!!!

Aku terima keadaan tenggiling tu tapi kalau aku jumpa cina tu lagi memang aku hentak!!!

Comments

Popular Posts