Posts

Showing posts from December, 2010

Harith oh Harith..!

Mummy, Pak Long, Harith & Nenek pergi ke Jusco untuk beli selipar Harith yang dah menganga depannya.. Lagipon keesokan harinya Mummy n Pak Long nak bawa Harith jalan2... Hari tu Mummy pon rasa seronok sebab Mummy boleh tumpang sekali beli sandal untuk di pakai ke pejabat.. (Apalah Mummy ni.. pergi pejabat pakai sandal jer?!!)

Harith : Mummy, kita nak gi ana?
Mummy : Cari kasut Harith lah....
Harith : Hayish (dia bahasa kan diri dia..) nak kasut Menten...
Pak Long : Kasut apa Harith?
Harith : Menten...Mana meyah
(Mummy n Nenek ketawa pecah perut dah...)
Pak Long : Harith cakap apa nih?
Harith : Kasut menten mana meyah ah..
Pak Long : Kasut apa?
Harith : Malas ah cakap. Pak Long ni membebel jer....(Buat muka merajuk...)
Mummy : Harith cakap, nak kasut Ben-10 warna merah....... (sambil ketawa kan Pak Long..)

Sekali tu tetiba Harith menyampuk cakap ..."Tu pun x tau ker?!!.....)


Hahahahahahahahaa.. Kesian Harith... Dia ni nakal tapi sensitif... Cerdik tapi pelat... Ntah bila lah n…

ENTRY SEORANG YANG TENSEN II.. ( x paham2 lagi ke yang aku memang perlu bercuti?!!!)

Aku masih dalam emosi entry yang sebelum ni.. (mendokan kematian orang..)(jahat ek aku nih...x kesah...!!) Aku ingat kan dah nak sampai dah penghujung episod-episod drama swasta ni, rupanya ada lagi babak-babak menrik yang disambung.. Wah, jadi sinetron dah ni.. Mau jadi sampai 300 episod kalau cenggini... Wow!!!

Mood aku juga asik x menentu sejak akhir-akhir ni... Aku hilang selera makan, asik nak tidur dan juga aku cepat pening bila tengok kertas banyak atas meja aku. ( Pening sebab x makan lah agaknya..) Dan aku bloating sebab selalu miss soru pada waktu yang sepatutnya.. Gastrik punya hal... (tapi kan yang peliknya ialah, kenapa keadaan ini x membantu aku jadi KURUS... hehehehheee.... :) *wink*)

Mak mertua masih di rumah, dan aku jadi kesian sebab dia jadi penunggu di rumah yang berpenghuni tu.. Kalau mak aku lain lah, dia boring je, dia call supir x bergaji dia hantar dia ke mana aje dia nak pergi...Kesian juga dengan si Harith yang kebosanan sebab neneknya tak kasi keluar rumah,…

ENTRY SEORANG YANG TENSEN! [KOMEN ! KOMEN!!!]

Ok, aku ada satu persoalan yang aku x dapat jawapannya.. Untuk korang-korang yang tau jawapannya, boleh tak tolong bagi aku jawapan...

Soklan aku adalah :- " BERDOSA TAK KALAU DOAKAN ORANG SUPAYA CEPAT MATI?"
Ok, sebab aku tanya soklan ni adalah :-
a) orang ni adalah sangat jahat...
b) orang ni suka sangat menyusahkan orang..
c) orang ni boleh menyebabkan keadaan jadi lebih rumit.
d) asik nak cari kesalahan orang
e) pentingkan diri sendiri
f) bila orang ni buat pasal, semua orang akan terkena tempias pasal nya..
g) orang ni memang mcm lais!!!
h) orang ni memang menjengkelkan..
i)......dan semua benda yang buruk + jahat + busuk dan yg sewaktu dengannya ada pada orang ni..

so, boleh lah kan kalau kita bagi dia mati je supaya x de orang-orang yg macam ni yang boleh mengganggu gugat kehidupan orang lain..... (^o^).....

Ok, aku tau entry ni adalah hampeh.. tapi ada aku kesah?!!! Korang tolong bagi jawapan kat aku...

Mr. Suami cakap " tak baik lah......doakan jelah dia jadi b…

Kenapa Saya Harus Dapat Percutian.. .

Perkara-perkara yang menggembirakan aku minggu ini :-

1. Mak datang dengan Adek.. (Yeay!)
2. Mak MERTUA juga ada di sini... di bawa En. Suami... :) (Gembira yang ikhlas ..ok!)
3. Adik beradik almost semua ada di rumah..
4. Ada Haris yang nakal!
5. Bapak akan menyusul!
6. Lepas dah satu azab.... ALHAMDULILLAH!!

Perkara-perkara yang x berapa best:-

1. Bob & Bai x de je bila kitorang berkumpul!
2. Hatiku telah dilukai.... :(
3. Tak jadi honeymoon bersama En. Suami.... (dabel sedih!!!)
4. Nak ikut mak ke Singapore..tp x boleh....!!!
5. Rindu Nia & Along
6. Raket badminton aku x berganti tali lagi..!! ( Sibuk ajak aku main badminton ..tapi hampeh!)
7. Lately ni appetite x de...
8. Kerja banyak, dan aku selalu pengsan bila balik rumah..!!! Then kesian En. Suami kena beli makanan untuk yang lain2 kat rumah... (siyes banyak keje sampai x sedar dh sampai waktu nak balik..)
9. Adik malas tolong aku buat kerja rumah!!!


Arghhh.. Cane ni? Yang x best lagi banyak nih....! Patotlah aku TENS…

KALAU PEREMPUAN TAK TAHU MEMASAK...SALAH KE?TAPI MACAM MANA KALAU LELAKI TAK BOLEH JADI IMAM???

Aku jumpa artikel ni dr page Siti Zainab... menarik.. jom baca...

Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam kita kata okay saja.
Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati.
"Apalah perempuan, tak pandai masak siapa nak kahwin dengan awak!" Begitulah kata rakan sejawat lelaki pada seorang anak dara, juga rakan sejawat kami.
Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja.
Setelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibunya.
''Habis sekarang kenapa tidak belajar?" Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat.
''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggel…