SESI MENENANGKAN DIRI SENDIRI

Ish... bila dah berseronok di hujung minggu.. memang mustahil lah akan "GEMBIRA" bila masuk ofis semula untuk bekerja.. Kecualilah memang anda suka kerja yang anda lakukan.. Tapi aku bet lah.. memang tak de sapa yang suka "BEKERJA" bila dah stress walaupun  kerja "YANG KITA SUKA".....kan?!!!!

Ok, jangan salah paham, aku tak akan kaitkan dengan MLM.. selalunya ayat pembuka nak kenalkan MLM cenggitu kan? Tapi kadang-kadang ada betulnya juga... Ye lah kan.. Oang-orang tu nak menunjukkan betapa mereka dapat buat duit dengan MLM... Heheheheheee... Tapi, sekali lagi ditegaskan bukan pasal MLM yang aku nak cerita... (korang, aku tak anti MLM pon tak sokong sangat jugak... and aku tak lah teruk sgt cam Aidid-ntah -hapa- nama tu.......hehehehehehe)

Ni nak kongsi kemalasan aku nak buat kerja. Actually i have to finish filling UPE form for my HAMPEH client... Letih nak pikir dan membuatnya.. Kalau semua butiran memnag dah diberikan senang lah sikit nak buat.. Nak cakp lebih kang depa nagdu dengan bos.. Cane? Haih... Tu yang aku alihkan angin aku dengan membuat entry baru.. Senang sikit.. Hehheheheeee...At least boleh tenangkan diri aku sendiri..

Dua hari lepas baru balik dari Family Day ofis En. Husband... Ok lah.. walaupun tempat tu x berapa nak interesting sangat. Makan ok lah..bilik ok.. dan orang-orang yang datang pon ok.. Alhamdulillah.. ramai kengkawan aku dah skang ni.. Masa kat sana aku memang rilex.. Walaupun ada gak terpikir-pikir hal-hal dan masalah-masalah yang tengah aku hadapai skang ni.. (tu yg ada entry pasal SABAR tu.. hohohohoh... :)).. ) Yelah dengan environment yang hepi tu membantu lah jugak...

Cuma tak puas hati sebab aku tak dapat mandi.. ni semua Mr. Husband lah punya pasal lah.. memula kata nak main bola tampar jer.. Tak nak mandi-mandi sebab air kotor.. So, aku pon tinggalkan lah tuala dan baju salin yang aku nak bawak tu.. Sekali tu bila dia dah puas main volley ball and dah berpeluh.. Dia nak terjun je dalam air tu.. Jahat!!! Dah la x bagi aku join sebab dia kata nanti keta basah.. Mencik!!! Maka aku cuma jadi pemerhati kepada keseronokan dia sahaja.. Nasib bek ada Faz, Yan , Ross & Ina (kalau x silap aku lah... ) the pregnant lady.. hilang lah jugak kebosanan aku.. But still seronok sebab dapat berposing dekat pool tu.. Mekacih korang.... (>_<)... yeay..!! Tapi depa ni tak tag aku lagi.....

Tapi sedey sebab Along & Nia takde.. Kalau diorang ada barulah aku tak boring... But surprisingly En. Husband pon rasa benda yang sama dengan aku... Wahhhh!!!! Tu lah kan.. kalau pergi tempat-tempat berseronok ni, best sangat kalau ada budak-budak.. Tapi kitorang belum sampai lagi rezeki anak tu.. Cane kan... Ok! Chaiyok Indot!!!!! (teringat pulak lawak Kak Fiza pasal berlaga tadi... hahahahahahah!!!) Korang nak tau lawak tu ker? Lain kalilah.. Hahahaha.. :)

Ok... kena sambung balik buat kerja, kalau tak schedule kerja aku larik sampai aku tak terkejar kang... Dah lah aku berat bawak muatan lemak lebih... Huhuhuuuu (nasib baik x de saman untuk muatan lemak lebih.. hihihiiii) Konfirm tak terkejar nanti... Dan natijahnya nanti aku x boleh nak apply cuti untuk aku honeymoon.. ..

"Ok , INDOT , buat kerja balik yer.. jangan lupa baca Bismillah sebelum start buat kerja supaya lebih berkat dan x tergoda dengan bisikan SYAITAN.....!" ~~ Jawab kepada diri sendiri.. "BAIK LAH!!!!" (dengan penuh semangat dan senyuman....)

sememeh kan muka aku?!!

Comments

  1. adei~ kalo kami berdua ader pasti lagi happenning........pasti kami akan menhasut kak emi berkubang di pool bersama kami....dan pastinya kami tanpa segan silu akan menaiki kenderaan en.hubby kak emi menemani kak emi....biar kan basah...dan pasti mr.hubby kak emi speechless dengan kerenah kami termasuk kak emi......biar basah kenderaan itu...huhuhuhuhuh~

    ReplyDelete
  2. tu ah korang..sapa soh tak gi?!!! isk..isk...:(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts