Cerita Hari Jadi

Hari ni hari jadi Adek.. Yang bontrot.. hehehehheee... (tau ka apa tuh?) .. Malam tadi sementara nak tunggu jam sampai kul 12 am.. aku dok lepak-lepak depan tv ngan mak ngan si Adek sekali.. Kitorang nak gomol Adek bila dah kul 12 tuh...

Lepas jarum tu lepas je kat no 12, aku pon menyumbang kan lagu besday untuk adik.. Rupanya mak terlupa besday dia... Sekali mak sebut jer ..."Eh..a'ah lah besday Adek...". Adek pon terus menyeringai manja .. suka..! Hish.. Rasa cam nak pijak jer....!! (pijak dengan rasa kasih sayang yer...) Hehheeeee.. lepas tu memang adik kena gomol cukup2 dengan aku and Adik.. (Ni Adik saya yg merupakan kakak Adek..) huhuhuuuuu...

Lepas mak dah jerit soh berenti kacau Adek, kitorang dok borak-borak jelah.. sekali tu mak bukak cerita dolu-dolu... Hahahhaaa... Dulu kitorang memang susah.. masa tu aku kecik lagi.. Mak cakap masa tu gaji bapak x berapa sangat... Korang bayangkan lah.. masa bapak kawen dengan mak, gaji bapak ialah RM300.00 jer... Sampai masa mak lahirkan aku, gaji bapak masih di tahap yang sesak2 je untuk tampong kehidupan kitorang...

Mak cerita lagi, masa tu memang bajet sangat ah kalau berbelanja.. Kitorang memang tak pernah ada peruntukan untuk beli kek harijadi or untuk bersuka-suki... Tapi masa tu aku ngan adik beradik lain yang dah ada masa tu x pernah mintak2 sebab kitorang x didedahkan tentang hal-hal itu.. Satu hari, ada kengkawan mak or bapak (x ingatlah..) ajak kitorang satu family datang rumah diorang untuk majlis harijadi.. Ada belon2..ada kek...kira meriah lah.. Masa tu aku dalam 4 or 5 tahun kot... Memnag lah seronok.. tengok orang potong kek, ada orang nyanyi2... Sekali lepas balik dari majlis tu aku terus cakap kat mak aku, " Mak, nanti kalau harijadi Indot, mak buatkan bubur kacang eh.. nanti boleh panggil kengkawan datang..." .. Menitik air mata mak aku masa tu..... Ye.. dan masa dia cerita pon dia menangis lepas repeat balik dialog aku tuh.....

Aku pon rasa sebak, tapi lebih rasa kelakar lah... Sebab aku rasa masa tu yang aku tahu bubur kacang adalah makanan yang paling sedap kot.. Mungkin itu juga juadah yang mak aku selalu buat bila orang ramai2 datang rumah aku.. Heheheheeeee.....

Tapi itu entah berapa tahun dulu.. Masa betul2 susah dulu.. Aku bersyukur sebab walaupun aku nakal aku x susah kan mak aku mintak buatkan birthday party untuk aku.. Hahahahaaaaaa... Dan Adek lah orang yang paling bertuah sebab dia x pernah rasa susah.. Aku rasa semua orang nak menggembirakan dia.. Yelah..Adek kan...

Tahun lepas kitorang celebrate besday Adek kat Pizza Hut.. Memang seronok.. Masa tu Abang ngan Bai je x de.. Kali ni x tau lah nak celebrate camne.. bapak kat kampung... Sapit n wife x de jugak...  Mungkin malam ni makan2 saja.. Tapi x seronok sangat sebab x cukup berkumpul....*Haih...* Tapi x kesah lah.. Malam ni nak makan lasagna kat Secret Receipe jugak!!!!  Xkira!!! mengidam dah lama sangat nih!

Ermm.. semoga Adek dipanjang kan umur, dimurahkan rezki, jadi anak yang soleh dan dipermudahkan segala urusan kehidupan dan mendapatkan kebahgian dan rahmat Allah sentiasa.. Ameen..... (kalau eja AMIN nanti dia menyaut.. hehehehhehee)

Ye.. nilah anak bontrot Pn. Asmah & En. Solikin.. mengada kan?!!!

Adek saya yang kacak!!! Nilah besday boy hari nih...

Comments

  1. oh, inikah jejaka yang menunggu aku masa nak gi rumah kau hari tuh? haha.. happy belated birthday adek.. :)

    ReplyDelete
  2. heheheheee... ye jar.. dialah....dia masih menagih kek sbb kitorg x smpat bg kek lagi kat dia..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts