Aku pon Fed-Up cam Amat & Adik....

1. Aku rasa macam semua orang adalah bermasalah sejak 2-menjak ni.. Sampaikan aku pon rasa cam lembik dek terkena aura masalah ni. (Heheheheee... alasan je kan...?!!!) Aku rasa aku tak lah menghadapi masalah apep pon.. Setakat masalah kerja tu biasalah.. Tempat kerja ada ke yang takde masalah.. Baru lepas tengok Amat nye blog, cerita pasal masalah dia... Tu kan, .. semua orang kat tempat kerja memang ada masalah. Cuma masalah nya berbeza...

2. Ok, skang ni aku nak cerita masalah.. (Yer.. di sini adalah tempat meluahkan masalah dan perasaan meroyan yang tak boleh diungkapkan dengan kata-kata yang keluar dari mulut....!!) Masalah aku bermula dengan orang yang suka timbulkan masalah kepada orang lain. Aku selalu pikir, kenapa orang suka timbulkan masalah? Macam- macam jawapan yang aku ada tapi aku tak pasti samada jawapan aku tu tepat atau pon tak.. Korang tau ker? Cuba habaq mai kat aku.... Aku tak tau lah apa yang bestnya bagi masalah kat orang.. Ker sebab orang yg buat masalah tu dah banyak sangat masalah dalam hidup dia, jadi dia nak orang lain pon bermasalah cam dia... Boleh plak cam tu yer... Haih!...

3. Orang yang suka sangat perasan pon bermasalah jugak bagi aku. Lagi pulak tu, perasan benda yang tak de kaitan langsung dengan dia.. Contoh di sini, selalu rasa aku ni mengata dia... Bila aku buat, cakap or post something (kat FBlah...) dia selalu rasa aku mengata dia... Selalunya lah orang yang ada masalah ni memang banyak buat salah... Ni kira jenis yang kaki jaja cerita dan suka cakap bohong. Ye lah kan dah cerita benda-benda buruk pasal aku, sekali tu bila terdengar / ternampak aku buat something yang ada kena mengena dengan cerita rekaan dia, dah terasa aku ni mengata dia.. Sepatutnya kalau tak buat salah or buat cerita tak yah nak terasa sangt lah kan.. Diorang ni ingat aku ni x de keje lain ke nak ngumpat pasal dia jer... Manusia...Manusia.... Tapi tu lah bodohnya orang macam ni diorang mengantoikan diri sendiri... Elok2 aku tak tau yang dia menjaja cerita pasal aku, bila dia maraj tak tentu pasal, aku jadi tau.. Dah jadi masalah kat aku pulak sebab aku pon jadi terpikir, apa yang dia dengki sangat dengan aku... Padahal tak de apa2 yang menarik kat aku untuk dicemburui... Apatah lagi nak di compare kan dengan orang lain... (Skang timbul masalah baru untuk aku nak pikir apa yang best pasal aku sampai orang cemburu... hehehheheheheeee....)

4. Masalah aku yang satu ni adalah masalah yang dah lama.. Satu-satunya masalah yang aku tak dapat nak luahkan dengan kata-kata atau luahan meroyan aku kat sini. Masalah ni hanya aku dan Tuhan yang tahu. Dan untuk masalah yang satu ni aku akan terus berusaha dan cari jalan sampai aku dapat selesaikannya. Sekarang ni aku tak rasa apa yang aku dapat tahu adalah jawapan kepada persoalan aku tentang punca masalah yang satu ni. Aku berdoa semoga Tuhan sentiasa bantu aku menyelesaikan masalah ni dan permudahkan aku untuk menyetelkannya.. Juga memberi aku ketabahan jiwa dan minda serta kesabaran yang tinggi.. Insya-Allah.

5. Sekrang ni masalahnya ialah aku dah malas nak sambung cerita.. Heheheee... Aku ada banyak benda nak share, tapi kengkangan masa dan iltizam aku (hehehehee..main belasah jer...) buat banyak cerita menarik tak dapat nak diabadikan di sini... (Ni memang masalah serius bila masalahnya ialah MALAS....)

6. Walaupun aku tak mem'bitching" cam Adik, tapi aku pon rasa cam dia skang ni sebab aku terbeban... Tapi aku xlah teruk cam Adik.. huhuhuhuu.. ( Yes, dia adalah sangat teruk....kah kah kah kah...)..... Cian Adik....

Ok la.. sebelum saya di timpa masalah satu lagi iaitu dimarahi En. Suami kerana masih berada di depan laptop ni, eloklah saya berundur diri..... Lagipon kangen ku masih belum habis sama dia... hehehhehehe.... (*~*)

Comments

Popular posts from this blog

2017

TANCUM

MENCIK MERECIK!