Posts

Showing posts from November, 2010

SESI MENENANGKAN DIRI SENDIRI

Image
Ish... bila dah berseronok di hujung minggu.. memang mustahil lah akan "GEMBIRA" bila masuk ofis semula untuk bekerja.. Kecualilah memang anda suka kerja yang anda lakukan.. Tapi aku bet lah.. memang tak de sapa yang suka "BEKERJA" bila dah stress walaupun  kerja "YANG KITA SUKA".....kan?!!!!

Ok, jangan salah paham, aku tak akan kaitkan dengan MLM.. selalunya ayat pembuka nak kenalkan MLM cenggitu kan? Tapi kadang-kadang ada betulnya juga... Ye lah kan.. Oang-orang tu nak menunjukkan betapa mereka dapat buat duit dengan MLM... Heheheheheee... Tapi, sekali lagi ditegaskan bukan pasal MLM yang aku nak cerita... (korang, aku tak anti MLM pon tak sokong sangat jugak... and aku tak lah teruk sgt cam Aidid-ntah -hapa- nama tu.......hehehehehehe)

Ni nak kongsi kemalasan aku nak buat kerja. Actually i have to finish filling UPE form for my HAMPEH client... Letih nak pikir dan membuatnya.. Kalau semua butiran memnag dah diberikan senang lah sikit nak buat.. Nak ca…

S.A.B.A.R

"Hai orang-orang beriman, bersabarlah dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap sedia (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beruntung." (Ali-Imran:200)
 Sabar itu adalah satu sifat manusia. Sabar itu mengandungi pelbagai pengertian dan makna. Kalau kita tengok balik semua perkara memerlukan dan menuntut kesabaran. Dalam apa jua perbuatan kita semua nya ada kaitan dengan sabar.

Contohnya, aku nak buat entry ni pun aku kena sabar sebab kalau aku main boh je, takut jadi melalut entry aku kan? Nak on laptop Mr. Hubby ni pon kena sabar yang banyak sebab menggunakan harta Mr. Hubby perlu berhati-hati... *Haih!* Memang lah hidup kita ni sentiasa butuhkan sabar ..(ewahhhh!!)


Selalu nya bila kita ada masalah orang akan soh kita bersabar banyak-banyak.. Kenapa? Sebab itu je ke yang diorang boleh cakap kat kita bila kita tengah susah, resah, gelabah, tak tenteram?!Mungkin ramai yang tak tahu, atau ramai yang dah tahu tapi buat-buat tak tahu... Bila kit…

Cerita buat Aidah Kasri dan Zetty Chomel...

Entry kali ni adalah entry penyelesaian hutang aku kepada Cik Aidah dan juga Cik Zetty ... hehehehe... (Maaf ye korang.. akak terlupa....)

Aku teringat sebab seminggu mak kat sini aku asik nampak KUIH TAT. (Isk.. sedey... mak sudah balik ke kampung pagi tadi...) Mak sampai sini hari Jumaat minggu lepas. Sabtu tu dia dah sibuk tanya aku ada tak kuih tat yang sedap jual kat Petronas dekat dengan rumah aku tu... Haih.... Actually, raya lepas mak dah soh beli tat yang sedap.. Tapi dek kerana Mr. Hubby dah "belenger" (hehehehehehe) dan ala-ala fobia dengan kuih tat, maka aku pon tak lah beli kuih tat yang sedap.. (cian korang kan.. akak x beli kuih tat korang.....) lagipon sebelum balik kg untuk raya hari tuh, memang x de dah stock kuih tat kat Petronas tu....

Korang, cerita pasal kuih tat adalah begini.. (aku dah gelak dulu dah.......) Few years back, ada sorang kakak kat ofis ni jual kuih raya. Kuih paling laris adalah tat gulung... memang sedap lah...dah rasa tat dia memang x…

Cerita Hari Jadi

Image
Hari ni hari jadi Adek.. Yang bontrot.. hehehehheee... (tau ka apa tuh?) .. Malam tadi sementara nak tunggu jam sampai kul 12 am.. aku dok lepak-lepak depan tv ngan mak ngan si Adek sekali.. Kitorang nak gomol Adek bila dah kul 12 tuh...

Lepas jarum tu lepas je kat no 12, aku pon menyumbang kan lagu besday untuk adik.. Rupanya mak terlupa besday dia... Sekali mak sebut jer ..."Eh..a'ah lah besday Adek...". Adek pon terus menyeringai manja .. suka..! Hish.. Rasa cam nak pijak jer....!! (pijak dengan rasa kasih sayang yer...) Hehheeeee.. lepas tu memang adik kena gomol cukup2 dengan aku and Adik.. (Ni Adik saya yg merupakan kakak Adek..) huhuhuuuuu...

Lepas mak dah jerit soh berenti kacau Adek, kitorang dok borak-borak jelah.. sekali tu mak bukak cerita dolu-dolu... Hahahhaaa... Dulu kitorang memang susah.. masa tu aku kecik lagi.. Mak cakap masa tu gaji bapak x berapa sangat... Korang bayangkan lah.. masa bapak kawen dengan mak, gaji bapak ialah RM300.00 jer... Sampai mas…

Ada aku kesah?

Tak paham dengan orang yang suka nak menyibuk pasal orang lain.. Suka hati lah nak terlangkup ker, nak terbalik ker, ko tu dah lah tak de kena mengena dengan orang yang kau kata. Kenal pon tidak, sibuk nak memburukkan orang tu.. Kau ingat kau dengan keluarga kau baik sangat? Kau tak sedar ke perbuatan kau tu sama je dah dengan orang yang kau tak suka tu...

Agak2 lah bila nak buka mulut mengata orang.. x sedar diri... Dah tu nak kaitkan aku sekali.. Ingat lah , skang ni Tuhan bayar balik cash tau.. Dari kau sibuk stalker orang, lebih baik ko bertaubat.. Tak payah susah 2 nak tau apa orang lain buat.. Apa yang diorg buat pon x de kena mengena langsung dengan korang, sebesar kuman pon x de.. So jangan lah jadi busy body...

Apahal aku marah ? Aku marah sebab ko apahal marah aku x nak layan ko mengata org2 lain.... Kalau aku malas nak layan, jangan lah paksa aku... Tau plak takot.. Nak buat jahat ajak kawan.. Tapi silap orang lah.. Dulu sebab kau jugak lah aku gadoh dgn org yang aku x kena…

Aku pon Fed-Up cam Amat & Adik....

1. Aku rasa macam semua orang adalah bermasalah sejak 2-menjak ni.. Sampaikan aku pon rasa cam lembik dek terkena aura masalah ni. (Heheheheee... alasan je kan...?!!!) Aku rasa aku tak lah menghadapi masalah apep pon.. Setakat masalah kerja tu biasalah.. Tempat kerja ada ke yang takde masalah.. Baru lepas tengok Amat nye blog, cerita pasal masalah dia... Tu kan, .. semua orang kat tempat kerja memang ada masalah. Cuma masalah nya berbeza...

2. Ok, skang ni aku nak cerita masalah.. (Yer.. di sini adalah tempat meluahkan masalah dan perasaan meroyan yang tak boleh diungkapkan dengan kata-kata yang keluar dari mulut....!!) Masalah aku bermula dengan orang yang suka timbulkan masalah kepada orang lain. Aku selalu pikir, kenapa orang suka timbulkan masalah? Macam- macam jawapan yang aku ada tapi aku tak pasti samada jawapan aku tu tepat atau pon tak.. Korang tau ker? Cuba habaq mai kat aku.... Aku tak tau lah apa yang bestnya bagi masalah kat orang.. Ker sebab orang yg buat masalah tu dah …