Langsir Baru

Semalam lepas Isya' dok berpikir sendiri proposal Bik Jal pasal nak tolong jahitkan langsir tu... Dia kata bagi ongkos pada dia dan dia setelkan semua sekali.. raya tinggal pasang je langsir baru tu.. Hehehehehee... Memanglah raya lambat lagi.. tapi langsir tu boleh pakai sampai bebila pon kan...

Maka semalam aku pon mulakan lah bicara dengan En. Suami.. Aku cakap ah yang Bik Jal nak tolong jahitkan langsir, cuma bagi duit je lah kat dia.. yelah kan dia dah tolong jahit kena lah bagi upah sekali kan... Bila aku kata duit yang nak kena bagi RM200.00 En. Suami terkejut yang teramat sangat cam nampak hamtu.. Apalah... Pastu membebel kat aku.. Barang lain yg lagi penting dari langsir banyak lagi katanya.. Memang betul lah sekarang ni ada dah langsir ka sliding door tu.. tapi tu kain lebihan langsir mak yang mak bagi pinjam je. Langsir tu mak buat untuk rumah dia,. Dia tak pasang kat rumah dia dulu sbb aku x beli langsir lagi....Tak kan lah selamanya nak harap ihsan mak jer.. lagipon bukan ke keselesaan tu penting bila kita tinggal kat rumah kita tu.. Bukan kebersihan jer, hiasan dan pemandangan dalam rumah pon penting kan?!!

Aku memang sedar aku x pandai sangat menghias 2 rumah ni.. Bunga hiasan dalam rumah aku tu pon ihsan mak jugak.. Kalau mak tak jadikan gubahan x de lah bunga tu atas meja rumah aku... ( Ye, saya x suka bunga2 plastik dlm rumah ni...)

Jadi berbalik kepada langsir tu tadi, x salahkan la kalau aku nak langsir yang aku suka, nak gayakan ikut citarasa aku.. ( x lah teruk sgt citarasa aku...!!!) RM200 tu siap belikan kain, siap jahit lagi.. bukan pasang hook tu, ni siap buat lubang masuk kat kayu tu....berbaloi kan.???. Kat kl ni ada org bg harga camtu??? Haih.. kalau lelaki ni, nak langsir baru pon salah...( bukan semua lelaki la...) ... Dah lah baju raya tahun ni x de.. isk..isk..isk.... nak langsir baru pon kena bebel..

Tapi aku akan pastikan aku dapat langsir baru itu... Adik, silalah bayarkan untuk saya.. hehehehehe..mekacih!!!

Comments

Popular posts from this blog

2017

TANCUM

MENCIK MERECIK!