World Cup Datang Lagi..!!!!!

Yeah.... musim bola dah datang lagi...Macam biasa aku hilang kuasa ke atas remote tv sampailah habis World Cup nanti.. (walaupun adakala aku gunakan kuasa bijaksana aku untuk dapatkan remote...hehehehehe).. Masa ni aku rasa Kak Chitot untung sebab laki dia x minat tengok bola.. Dia je yang minat, tapi dia tengok kalau dia rasa nak tengok.. Jadi dia masih berkuasa ke atas remote tv tuh...

Sebenarnya bukan pasal remote tv yang aku nak citer.. hehehehheeee..

Rumah aku sekarang ni dekat dah dengan Bazar Larut Malam.. dekat jugak ngan deretan kedai mamak yang dekat ngan bazar tu.. Setiap kali hujung minggu memang aku boleh dengar karaoke yang ada kat bazar tu dengan jelas.. (dapat bayangkan betapa dekatnya.??) So bila tiba musim bola ni makin riuh lah kawasan rumah aku ni.. Dengan orang yang berduyun2 melepak kat kedai mamak tu tengok bola.. Bukan setakat kedai mamak sahaja, restoran cina yang sederet kedai mamak tu pon dah siap pasang screen besar punya untuk customer datang tengok bola.. Kiranya cina2 yang datang x dapat lepak kedai dia boleh la ke restoran cina tu tengok bola sambil minum air mabuk.. hehheehheheeeeee

Tadi saja, dalam pukul 10pm to 11pm lebeh kurang lah, dah dengar sorakan depa yang lepak kat kedai mamak.. Tadi kan Spain vs Switzerland.. Sorakan tu untuk team mana aku tak taulah.. sebab masa aku dengar tu aku tengah lepak kat buaian ngan Melet , bergosip.. heheheheeeeee

Tapi bukan pasal sorakan team bola dan kedai mamak jugak yang aku nak cerita.... huhuhuhu


Sejak dah start musim bola nih, jadual En. Suami sangat tight... Bagus jugak sebab aku x lah balik lambat sangat cam selalu sebab dia selalu kuar lambat dari ofis dia.. Sekarang ni tepat sahaja pukul 5.30ptg, dia akan pastikan yang dia sudah berada dalam kereta untuk pulang...Paling lewat untuk En. Suami kuar dari pejabatnya ialah pukul 6pm. Tu pun dah kira lambat dah tu.. Ye lah kan takut tak sempat tengok game yang start kul 7.30pm....

Selalunya bila dah sampai kat area ofis aku baru dia kol bgtau suruh aku turun, tapi sekarang, lagi 2km nak sampai ofis aku dah soh aku turun... Kiranya dia nak masa dia sampai aku dah ada, terus naik keta dan terus balik... Kalau ada tempat yang aku nak singgah sebelum sampai rumah, dia akan tengok jam tangan dia berkira2 samada sempat ataupun tidak agar dia x terlepas game pada hari tersebut.. Ish..semak kadang2 dibuatnya.. Macamlah dia yang main..... hehehehehhehehehehe....

Tapi bukan itu juga yang ingin aku kongsikan dengan korang.....

Bila World Cup dah start ni janganlah harap dapat nak borak dan bercakap dengan En. Suami pasal hal yang lain.. hari ke-2 world cup conversation aku dengan En. Suami dah jadi cam itik ngan ayam.. Aku tanya apa yang dia nak aku masak untuk makan malam,dia jawab : "Abang rasa malam ni team best lah yang main.. cuba tlg cek kat fon abang tu, team mana yang main malam ni..." - SENGAL... Sudahnya malam itu aku x masak... Bonus juga untuk aku sebab aku x payah penat2 nak masak.. Tapi kesian lah kat Melet.. penat balik kerja x de makanan pulok.. Rasanya elok juga kalau bagi bola je kat dia untuk makan.. *Haih...****

Sejak bola start ni adik pon dah ada kat sini..Alasan, nak teman En. Suami tengok bola....Entahlah...pelik aku... tapi adik juga dah terikut2 dengan perangai En. Suami juga sebab bila ditanya nak makan apa, dia sibuk nak tengok dulu team mana yang lawan... Sampai hari ni aku x paham kaitannya... kalau team best yang main kena masak sedap ker? ish... peninglah.. Sudahnya hari2 kalau aku rasa nak masak, aku masak saje apa yang sempat.... Bising karang, aku bagi bola je kang.. heheheheheheheheheh

Korang, bukan pasal makan bola yang aku nak citer sebenarnya.....

Tapi apa yang aku nk citer ek?!!! Entah lah... hahahhaaaaaaa.. Aku rasa aku yang sengal sekarang ni kerana World Cup dah tiba.....

Comments

Popular Posts