Zoo Trip..

Sejak beberapa hari dilanda keserabutan, akhirnya aku berjaya jugak meredakan sedikit kekusutan itu... Bagus gak idea Adik untuk ke zoo.. Sebenarnya dia yang ajak, tapi sebab dia tu lenjeh (ni bahasa jawa.. korang terjemahlah sndiri.. x pon sila tanya Adi sendiri..) maka aku pergi bersama Along & Dania.. seronok!!!!!

Nak balik kampung parent aku ada kat Penang menjenguk menantu nya yg berbadan dua skang ni n anak kesayangan mak kat sana... Jadi aku berjalan lah sakan di sini...

Dania dengan muka capok2 tu ikut jugak lah..Mana boleh dia kalau Along ikut dan dia tinggal.. jadi aku hangkut jelah... Malam minggu tu pon memang diorg tido kat rumah aku... So, Lps makan tgh hari dan solat zohor tu berangkat lah kami.. Memula x delah panas sangta.. sampai sana je rasa bahang pulak, Nasib baik lah ada jual topi untuk Dania.. X delah dia berpoloh .. hehehheheee...  Nasib jugak dalam zoo itu banyak pokok...redup gak lah...

Memula nampak zirafah, Nia excited gak lah, bila dah nampak gajah, dah start nak nangis, belom tengok binatang lain lagi.. Bila smpai kat tempat amphibians  & reptiles, lagilah dia kuat berbunyi... geli.. heheheheee klakar tengok dia bila nampak katak besar.... But good for Along sebab diorg ada letak kat wall area tu kitaran hidup haiwan .. jadi dia dpt ilmu jugak lah.... Dan dia juga banyak tanya soklan, yg ada diantaranya aku kena jawab : "yg tu ibu x pasti, along tanya ayah din lah...." heheheheee bijak kan aku... kesian Ayah Din menjawab soklan2 dia....

Tapi kitorang x sempat masuk kat tpt lebah sebab masa nk masuk tu ada sealion show.. So kitorang pergi dulu, bila dah abis tu dah ralit tengok giant fish, terus lupa nak patah balik gi kat tempat lebah...

Well, harap2 aku dapat gi zoo lagi.. seronok jugak, dan bagus jugak kalau dapat gi zoo negara lain, teringin nak gi night safari .... kena plan nih...!!!

Comments

Popular Posts