KERENGGA DI POKOK KELAPA

Since i've been writing about "KETAM AJAR ANAK BERJALAN"..(hehehe..) ada satu lagi aku nak share ...

"MACAM KERENGGA" = Selalu orang maksudkan macam kerengga ni pinggang ramping kan?!! Tapi ada satu lagi maksudnya....

Maksud satu lagi adalah orang yang sangat pasif dan suka menggagalkan kita supaya kita jadi macam dia..... Orang yang kita ajak untuk buat kebaikan atau nak bantu supaya berjaya, tapi asik kondem kita. Macam aku selalu ajak kengkawan buat bisnes ngan aku, tapi kengkawan selalu jual mahal.. Lagi banyak yang kondem dari support.. Macam kerengga lah tu.. kerengga yang ada kat pokok kelapa..dia x makan buah kelapa tu, tapi bila kita nak amik dia gigit kita plak....

Pengajarannya, kalau nak amik buah kelapa, kena gigit dek kerengga, jangan x jadi amik.. Bunuh je kerengga tu,... Heheheeee.. x delah .. halau kan ajer.... x kn sebb kerenggan sampai x jadi amik... Camtulah jugak bila kita nak berjaya.. Jangan sebab orang2 yang menghalang kita tu kita jadi lemah semangat. ..

Jadi ingatan kepada diri aku sendiri.. terus lah berusaha.. Chaiyok!!!!

Comments

Popular posts from this blog

2017

TANCUM

MENCIK MERECIK!