OFIS DAN RAYA - PART II

*Entry ni sepatutnya dh lama publish..tapi kerana kesilapan teknikal baru boleh dipublish......

SITUASI II - Hari terakhir di tempat kerja...

Sambungan dari entry yang lepas maka aku sambung semula kisah aku....heheheheheeee


kasi kemas rambut gua yg x berapa nak ada nih dulu....

1. Beliau ini adalah Fikri, despatch boy ofis aku yg sejak akhir2 ni semakin pendiam dan menyendiri... Sebab perubahan tingkah laku beliau ni x ah plak diketahui... tetapi menurut sumber yg boleh dipercayai, perubahan sikap beliau adalah kerana hormon C...huhuhu...pk lah sendiri yer... Fikri ni sebenarnya boleh thn jugak lah...muka boleh carik makan...cuma yang buat aku x tahan dengan dia adalah dia sangat POYO!!!



hk : rasa2 sdbd aku dh pack belum?!!
rz : mls tul nk wat keje, aku menyengih jelah kat sini..aku mmg suka menempel kat tpt k. zah ni

2. Melihat pada gambar di atas, mungkin dapat meneka perasaan 2 makcik ni....yg tudung merah tu merayap rumah orang x abes2....yg sorang lagi tu asik mintak balik awal....Kalau lah aku bos kat opis ni dah aku soh balik dah..Pada ketika ini aktivitinya adalah mencari alasan kukuh untuk aku sampaikan pada bos supaya bos izinkan kitorang semua balik awal... K. Zah masa ni merasa sgt menyesal kerana x ponteng kerja pada hari itu kerana rupanya sekolah diberi cuti. Kalau ikut plan asal dia memang nk cuti sebab nak balik awal ke kampung halamannya yang jauh iaitu Negeri 9...jauh kan...?!! Maka satu hari itu cam cacing kepanasan dia kat ofis walaupun ekon ofis aku  sejuk cam ada kat kutub utara....
 
                                   

3. List di atas adalah list yg di buat oleh k.zah kerana x nak kenangan Syawal thn lalu berulang lagi. Menurut tuan empunya badan, thn lalu dek kerana terlalu teruja nk sambut Syawal, dia telah pack kan semua baju raya dia yg berpasang2 (tambahan semata...) dalam beg takut x berbaju raya di hari raya. Persiapan memang di buat awal lah, masuk baju dalam beg..Malagnya bila tiba di kampung dia baru sedar yang ada dalam beg baju dia hanyalah baju raya semata2...x de baju basahan dan juga baju dalaman... nasibbaik dia balik ke kampung halamannya...boleh pakai baju mak lagi..tapi apa hal lak ngan baju dalaman dia kan?!!! Terpaksalah dia membeli juga beberapa helai baju dalaman baru... heheheheee...kiranya thn lalu adalah hari raya istimewa buat k. zah kerana bukan baju raya je dia ada, baju dalaman raya juga ....hehehehe

                                

4. Bujang2 ini walaupon x berapa hot di luar tetap bujang paling hot di MTCO.  Kalau dah berkumpul, cerita lain x de, motor, hp dan SERDANG...hahahahaaaaa.... dan aweks.... ye lah kan kalau citer pasal mamats kang, lain plak ceritanya... diornag ni jugak di gelar "Adik2 Lina" sebab dalam ofis ni meja diorg adalah meja panjang kak lina kat entrance ofis... kerana itulah kak lina skang ni sudah x berapa nak betul kerana adik2 nya ini... korang ni memang suka ajar kak lina ajaran sesat.... Diorg x kesah balik awal or tak sebab cane pon kampung diorg kat KL je..except for Norman yang balik Perak..tapi dia tetap x kesah sebab tuket bas dah ada....

                                  
bob selenge...

5. Sorang lagi mamat ni, yang pakai baju biru...x available dah...so x bujang dh lah..tapi tetap hot jugak... Dia ni lebih sesuai di katakan kawan gaduh kak lina...dulu adik kak lina..skang ni x sure lagi status dia sebab kak lina minta ang bujang jer...heheheheheeheh (abg zul jgn mare haaaaaaaaaa....!!) Dia ni serabut, malas bangun pagi dan x sedar dia ni pon mendung gak cam mak tam yang dia selalu panggil tu!!! huhuhuhuhuuu... Hari last raya ni dia x risau sebab kampung halamannya ialah di Sri Gombak sahaja...dan x de pa yg nak dikecohkan pasal balik raya...Sementelahan, mertuanya juga dok kat Gombak jer...x gaduh nk balik kg sapa pon....


And as for me, aku x kesah jugak sebab laki aku still kerja lagi hari tu, balik lambat jugak hari tu dan x larat nak gerak malam.... Lagi plak dengan apa yang dah menimpa kami dan tonggangan kami..heheheheee

Warga MTCO, salam aidilfitri, maaf kalau ada yg tersinggung dan ini adalah untuk hiburan semata2....

Comments

Popular Posts